Sea Diamond: Μια τοξική βόμβα στο βυθό της Σαντορίνης

2007: το ελληνικό κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond», με 1.153 επιβάτες και 390 μέλη του πληρώματος, εξωκέλλει ανοικτά της Σαντορίνης.




2007: το ελληνικό κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond», με 1.153 επιβάτες και 390 μέλη του πληρώματος, εξωκέλλει ανοικτά της Σαντορίνης.Η επιχείρηση διάσωσης είναι επιτυχημένη, ωστόσο δύο άνθρωποι αγνοούνται: ο 45χρονος Γάλλος Ζαν-Κριστόφ Αλέν και η 16χρονη κόρη του Μοντ.
Δέκα χρόνια αργότερα, το ναυάγιο του Sea Diamond συνεχίζει να απειλεί τη Σαντορίνη. Το ναυάγιο είναι ακόμη εκεί, ρυπαίνοντας καθημερινά το φυσικό περιβάλλον και απειλώντας όλο και περισσότερο με ανεπανόρθωτη καταστροφή καθώς η διάβρωσή του συνεχίζεται.

"Δέκα χρόνια πέρασαν σχεδόν από την εγκληματική, για όλους εμάς, πράξη της βύθισης του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond της Κυπριακής εταιρείας Louis Cruisesστην στην καλντέρα της Σαντορίνης.  Δυστυχώς μέχρι σήμερα η πολιτεία δεν αντιμετώπισε αποτελεσματικά το πρόβλημα, παρόλο που όλες οι μέχρι σήμερα δικαστικές αποφάσεις δικαιώνουν το πάγιο αίτημα του Θηραϊκού λαού για ανέλκυση του ναυαγίου. Η Ελληνική δικαιοσύνη, στον ανώτατο βαθμό της, αναγνώρισε την ύπαρξη σοβαρής και εξακολουθητικής θαλάσσιας ρύπανσης που συνέβη και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης και κατ’ επέκταση την ανάγκη ανέλκυσης του ναυαγίου» γράφει σε ανακοίνωσή της η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Κ/Ζ Sea Diamond πριν από λίγες ημέρες.

Το ναυάγιο του Sea Diamond κρέμεται κυριολεκτικά στο χείλος ενός υποθαλάσσιου γκρεμού βάθους 300 μέτρων. Περιέχει περισσότερους από 300 τόνους μαζούτ και μεγάλες ποσότητες τοξικών και επικίνδυνων ουσιών στο εσωτερικό του. Σύσσωμη η επιστημονική κοινότητα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και αποδέχεται τη ναυαγιαίρεση ως τη βέλτιστη λύση προκειμένου να αποφευχθεί τεράστια οικολογική καταστροφή. Ταυτόχρονα όμως, το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο που προβλέπει την ανέλκυση κάθε ναυαγίου από τους υπαίτιους και τους έχοντες την ευθύνη για αυτό, δεν έχει εφαρμοστεί ακόμη. Παρά τις αποφάσεις όλων των ποινικών και αστικών δικαστηρίων για την ενοχή των υπευθύνων της πλοιοκτήτριας, αυτοί συνεχίζουν να υπεκφεύγουν. Αποδεδειγμένα, η ρύπανση στη θαλάσσια περιοχή του ναυαγίου είναι καθημερινή, αλλά ωστόσο κανένα πρόστιμο δεν επιβάλλεται πλέον στους υπεύθυνους αυτού.

Το χρονικό ενός σοβαρού δυστυχήματος
Το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond της εταιρείας Louis Hellenic Cruises, είχε αποπλεύσει από το Ηράκλειο με 1163 επιβάτες και 391 μέλη πληρώματος. Λίγο μετά τον απόπλου, παρουσιάστηκε βλάβη σε κεντρική μηχανή στην αντλία πετρελαίου, όμως ο πλοίαρχος συνέχισε το ταξίδι, προσπαθώντας να διορθώσει εν πλω τη βλάβη. Όταν το πλοίο μπήκε στον κόλπο της Σαντορίνης, η μηχανή άρχισε να λειτουργεί κανονικά, όμως το Sea Diamond παρέκκλινε συστηματικά της πορείας πρόσδεσης με αποτέλεσμα να προσκρούσει σε ξέρα και να αρχίσει αμέσως να παίρνει νερά από τις υδατοστεγείς πόρτες των στεγανών φρακτών, που ήταν κατά παράβαση ανοικτές καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Το νερό προκάλεσε βραχυκύκλωμα στον κύριο ηλεκτρολογικό πίνακα, ξέσπασε φωτιά και το ακυβέρνητο πλέον κρουαζιερόπλοιο μπήκε με μεγάλη ταχύτητα μέσα στον όρμο των Φηρών. Με μεγάλη καθυστέρηση ενημερώθηκε το λιμεναρχείο και ξεκίνησε η επιχείρηση διάσωσης. Σώοι κατάφεραν να βγουν όλοι οι επιβάτες εκτός από τον 45χρονο Γάλλο Ζαν Κριστόφ Αλέν και την 16χρονη κόρη του, οι σοροί των οποίων δεν έχουν βρεθεί μέχρι σήμερα.

Σχόλια